Approved applications

Reference number Title Approval date FEtC-H chamber
24-053-02 MEMLANG - Acceptability and eye-tracking of discourse again 22 May 2024 LC
24-025-02 Between Remembrance and Appropriation 22 May 2024 GC
24-056-02 Mijn spraak, jouw accent 22 May 2024 LC
24-033-02 What makes English learning more efficient? 21 May 2024 LC
24-059-02 Leesvaardigheid in een vreemde taal: de rol van grammatica en woordenschat 15 May 2024 LC
24-044-03 GenAI in UU Humanities Education 13 May 2024 GC
23-163-02 Interview met dochter van Nazidader 01 May 2024 GC
24-045-04 Leer een taal van een andere planeet. 10 May 2024 LC
23-167-03 The effect of entropy on the type of generalizations formed during non-adjacent dependency learning 10 May 2024 LC
24-046-02 Hoe leren we onze moedertaal? 06 May 2024 LC
24-041-02 Iran's Secular Shift 06 May 2024 GC
24-045-03 Leer een taal van een andere planeet. 25 Apr 2024 LC
24-057-02 Onderzoek naar responsstrategieën van klantenservicechatbots 23 Apr 2024 LC
23-175-03 Strategies of (Female) Religious Leaders in Countering Violent Extremism (CVE) 23 Apr 2024 GC
24-045-02 Leer een taal van een andere planeet. 16 Apr 2024 LC
24-005-02 Speculative futures: The various perspectives on interdisciplinary education at Dutch universities 11 Apr 2024 GC
24-050-02 Lexical Preferences for Newly-coined Disyllables in Mandarin Chinese 08 Apr 2024 LC
24-035-02 The Body Reorganized: The Role of Embodiment in Knowledge-Based Organizations - CUCo Residency Fieldwork 04 Apr 2024 GC
23-140-02 Reflectie-onderzoek slotportfolio’s LAS 02 Apr 2024 GC
24-049-02 Negation and Tense in Tamil - Rishabh Suresh 02 Apr 2024 LC
24-012-02 University teacher perceptions about teaching as a potential profession for their students: an exploration 26 Mar 2024 LC
23-080-04 Visual cues to prosodic phrasing development 20 Mar 2024 LC
24-021-01 Ingewikkelde zinnen beoordelen 18 Mar 2024 LC
23-085-03 Melody and meaning: Cross-linguistic comparison of how infants learn to use melody to communicate 13 Mar 2024 LC
24-016-02 Halal uit eten in Rotterdam 11 Mar 2024 GC
24-015-02 Vrouwen naar de Nederlandse Filmacademie. Motivatie voor het al dan niet aanmelden voor de opleiding cinematography, sound design en visual effects. 08 Mar 2024 GC
23-165-02 RE-FRAME: Beelden zoeken en gebruiken op journalistieke beeldredacties 07 Mar 2024 GC
23-070-03 Multisensory XR in Museums and Art Galleries 05 Mar 2024 GC
23-077-03 IAT Frysk-Nederlands 28 Feb 2024 LC
24-010-02 Prosodic Processing of British English Sentences with Only by Native Speakers of British and American English 26 Feb 2024 LC
23-158-03 Multilingualism in providing quality mental health care to migrants-the interview study 26 Feb 2024 LC
24-018-01 When Accessibility Becomes Performance 22 Feb 2024 GC
23-177-02 Cross-Lingual Experiment of Nominal Compounds on Large Language Models and Humans 22 Feb 2024 LC
24-022-01 Emotiewoordverwerking bij oudere tweetalige Nederlanders 22 Feb 2024 LC
23-176-02 LIMINA - focusgroep interviews logos 20 Feb 2024 LC
23-121-03 LIMINA - interview ouders 20 Feb 2024 LC
23-061-02 Determinanten van (waargenomen) overtuigingskracht 16 Feb 2024 LC
23-138-03 Focusgroep over samenwerking in multidisciplinaire studententeams LAS 13 Feb 2024 GC
23-122-03 A Comparative Study of Malines Lace in Belgium and Leno in China and Japan 29 Jan 2024 GC
23-166-01 The effect of entropy on the type of generalizations formed during non-adjacent dependency learning (online) 29 Jan 2024 LC
23-167-02 The effect of entropy on the type of generalizations formed during non-adjacent dependency learning 12 Jan 2024 LC
23-149-04 Scope interpretation in Greek 23 Jan 2024 LC
23-161-02 Alternatieve onderwijsevaluatie van de cursus Face-to-Face Communicatie 19 Jan 2024 LC
23-168-01 Leren van LinC: Lessen uit een succesvolle professionaliseringspraktijk - impact 18 Jan 2024 GC
23-136-03 Educatief Partnerschap in een meertalige context 2 08 Jan 2024 GC
23-156-02 Kwalitatief onderzoek pensioencommunicatie 2023 08 Jan 2024 LC
23-029-03 Onderzoek loonkloof film- en televisieprofessionals 20 Dec 2023 GC
23-153-02 Leren van LinC: Lessen uit een succesvolle professionaliseringspraktijk 15 Dec 2023 GC
23-146-02 Developing a collocation-oriented pedagogical approach for L2 learning in secondary education 14 Dec 2023 LC
23-150-02 Gebruik en perceptie van (generatieve) AI bij UU 07 Dec 2023 GC
23-066-01 Selectie van vertalers 07 Dec 2023 GC
20-312-09 Processing of prosodic boundaries 04 Dec 2023 LC
23-102-04 D3I Netflix Study 07 Dec 2023 GC
23-152-02 Meertaligheid bij leerlingen in groep 6: Hoe meer talen, hoe beter? 01 Dec 2023 LC
23-151-02 Meertaligheid bij kleuters: Hoe meer talen, hoe beter? 01 Dec 2023 LC
23-141-02 Broadening or deepening: disciplinary students’ perspectives on interdisciplinary elective courses 28 Nov 2023 GC
23-147-01 Embodied Enactments with Non-Anthropomorphic Robots 23 Nov 2023 GC
23-123-02 Taalgebruik in online datingprofielen 31 Oct 2023 LC
23-144-02 Pragmatic picture selection 06 Nov 2023 LC
23-117-01 INCOPS Vragenlijst 04 Sep 2023 GC
23-129-02 Uitgedaagd of uitgeput? Hoe eerstelijns paramedici omgaan met toenemend complexe zorgvragen. 31 Oct 2023 GC
23-124-02 Invloed van Interactieve Kenmerken op de Gebruikerservaring van een Spelletjes chatbot 26 Oct 2023 LC
23-135-02 Focusgroepgesprek Waar zijn de vrouwen? Onderzoek naar (de)motivatie van cameravrouwen 24 Oct 2023 GC
23-029-02 Onderzoek loonkloof film- en televisieprofessionals 23 Oct 2023 GC
23-119-02 Effecten van format op validatieprocessen en producten 20 Oct 2023 LC
23-106-02 The effect of entropy and pauses on non-adjacent dependency learning 05 Oct 2023 LC
23-125-02 Resilient Indigenous Shrine: The Untold Trajectories of Koankre shrine among the Kwahu in Ghana 05 Oct 2023 GC
23-127-03 Enquêteonderzoek Fryske Akademy MiMA-project 05 Oct 2023 LC
23-108-02 Oral History Vrij Glas's art movement 29 Sep 2023 GC
23-090-02 E-LIVE schools 19 Sep 2023 LC
23-115-02 Dutch heritage Sarnámi fieldwork 19 Sep 2023 LC
23-086-04 Multilingualism in providing quality mental health care to migrants 19 Sep 2023 LC
23-128-01 Welke rol speelt kennis van de eerste taal/talen bij het leren van Engelse grammatica en woordenschat? 21 Sep 2023 LC
23-130-01 The Body Reorganized: The Role of Embodiment in Knowledge-Based Organizations - Change Management Lectoraat Writing Retreat - Fieldwork 21 Sep 2023 GC
23-068-03 Interviews on Artistic Strategies 18 Sep 2023 GC
23-069-03 Interview opgravingen Wijk bij Duurstede 15 Sep 2023 GC
23-105-03 Diversity Perception in Online News Consumption: The Case of NU.nl 07 Sep 2023 GC
23-113-02 Pronunciation Decision Task for Chinese Characters 21 Jul 2023 LC
23-107-02 Interviewstudie Digital Humans 20 Jul 2023 LC
23-110-01 Experiment begrijpelijke uitspraken 17 Jul 2023 LC
23-104-02 Hoe luistert uw kind naar spraak en muziek? 11 Jul 2023 LC
23-015-02 Spraakherkenning van Gearchiveerde Nieuwsuitzendingen 06 Jul 2023 GC
23-082-04 The Body Reorganized: The Role of Embodiment in Knowledge-Based Organizations - EGS Summer Residency Fieldwork 27 Jun 2023 GC
22-139-04 connective thinking for integration of General Education 26 Jun 2023 GC
23-087-02 Language support for Ukrainian refugee children in the Netherlands 20 Jun 2023 LC
23-071-02 Taalgebruik en taalattitudes op de voormalige Nederlandse Antillen. 23 May 2023 LC
23-072-02 Gebruikersonderzoek naar gemeentelijke chatbots 02 Jun 2023 LC
23-004-03 Processing Embedded Connectives 23 May 2023 LC
23-053-02 Getting to the CoRe - Receptive Multilingualism in Universities 15 May 2023 LC
23-059-02 Blockchain Imaginaries 16 May 2023 GC
23-074-02 Reconstructing a colour theory 11 May 2023 GC
23-078-02 Voorbereiding op pensioenkeuzes - Vervolg 12 May 2023 LC
22-156-03 The Psychosocial Consequences of Perpetration 11 May 2023 GC
23-057-02 The role of previous language knowledge in learning English as a foreign language 11 May 2023 LC
23-076-01 Vakdidactische Kennis van beginnende docenten geschiedenis 09 May 2023 GC
23-016-02 prosodic phrasing in IDS 03 May 2023 LC
23-060-02 The second language acquisition of Dutch by native speakers of French 26 Apr 2023 LC
23-020-02 Non-binaire voornaamwoorden in het Nederlands 24 Apr 2023 LC
23-058-02 Pronunciation Task for Chinese Characters 21 Apr 2023 LC
23-065-02 De stijl van de troonrede 21 Apr 2023 LC
23-004-02 Processing Embedded Connectives 14 Apr 2023 LC
23-016-01 prosodic phrasing in IDS 13 Apr 2023 LC
22-170-02 postcolonial migrant oral history collection 06 Apr 2023 GC
23-017-02 Regionale aanpak TerInfo 06 Apr 2023 GC
20-312-07 Processing of prosodic boundaries 30 Mar 2023 LC
23-014-02 Welke rol speelt kennis van de eerste taal/talen bij het leren van Engels op school? 23 Mar 2023 LC
23-019-01 Self-paced reading: expressions of quantity used as contextual list signals 23 Mar 2023 LC
23-006-02 De professionele ontwikkeling van actrices 03 Mar 2023 GC
23-004-01 Processing Embedded Connectives 03 Mar 2023 LC
23-008-02 Scenario Refiner 02 Mar 2023 LC
23-021-01 Many Babies 1: Voorkeur voor kindgerichte spraak in de niet-moedertaal 28 Feb 2023 LC
22-174-02 Hoe gaat jouw brein om met nieuwe talen? 28 Feb 2023 LC
17-001-04 Many Babies 1: Voorkeur voor kindgerichte spraak 21 Feb 2023 LC
23-007-04 Language Education and ICT 13 Feb 2023 LC
22-171-03 Provinzentjudung 09 Feb 2023 GC
20-312-06 Processing of prosodic boundaries 07 Feb 2023 LC
23-001-02 The role of pauses and entropy in learning non-adjacent dependencies 06 Feb 2023 LC
22-167-03 Racism, Identity and Digital Media during the Pandemic: The Experiences of Migrant Women in the Netherlands 20 Dec 2022 GC
22-168-02 Testing types of cliticization in Serbo-Croatian 19 Dec 2022 LC
22-175-01 The computation of perfectivity in L2 14 Dec 2022 LC
22-174-01 Hoe gaat jouw brein om met nieuwe talen? 13 Dec 2022 LC
22-149-02 The Acquisition of Mandarin Anaphoric Prosody (syntax-prosody interface section) 14 Dec 2022 LC
16-002-02 Infant brain response in word learning and phoneme categorization 13 Dec 2022 LC
22-181-01 Interview with Dr Mithu Sanyal 09 Dec 2022 GC
22-151-02 Focusgroep ACT 08 Dec 2022 GC
22-152-01 Vakdidactische Kennis van beginnende docenten/leraren geschiedenis 08 Dec 2022 GC
22-140-02 ‘Religie in beeld: Een vernieuwde beelddidactiek voor het vak Godsdienst / Levensbeschouwing. Deelstudie: Lesgeven met religieuze afbeeldingen: doelen en interventies van docenten.' 08 Dec 2022 GC
22-128-02 Passend inclusief 08 Dec 2022 GC
22-162-01 Moral intuitions about stigmatizing practices and feeding stigmatizing practices: how Haidt’s moral foundations theory relates to infectious disease stigma 07 Dec 2022 GC
22-157-01 Praten met je handen 09 Dec 2022 LC
22-141-03 Evaluatie One Book One Campus 02 Dec 2022 GC
22-116-04 TransMissions: Identity, Precarity and Community at Trans*gender Film Festivals in Amsterdam, Berlin and Sheffield 01 Dec 2022 GC
22-165-02 Eye-tracking onderzoek: geheugen en taalverwerving in kinderen 24 Nov 2022 LC
22-003-06 The Body Reorganized: The Role of Embodiment in Knowledge-Based Organizations - Rijksakademie Fieldwork 23 Nov 2022 GC
22-132-02 Digital Habits in Higher Education 21 Nov 2022 GC
22-145-02 Production of prosodic boundary cues in Dutch 18 Nov 2022 LC
22-166-02 Self-paced reading study of Czech agreement 18 Nov 2022 LC
22-154-02 Eye-tracking study: language acquisition in bilingual children 14 Nov 2022 LC
22-119-03 MCW Interviews 07 Nov 2022 GC
22-120-02 Self-paced reading of distributive sentences in various contexts 03 Nov 2022 LC
22-142-02 Onderzoek naar hoe mensen nieuwsberichten begrijpen 03 Nov 2022 LC
22-139-02 connective thinking for integration of General Education 28 Oct 2022 GC
22-146-03 Teacher Training in Multilingualism in Faculties Shapeof the project Multilingualism & Employee Participation (M&M-project) 28 Oct 2022 LC
22-144-03 Modern Foreign Language Teacher Database: Multilingual Reading Reflections 21 Oct 2022 LC
17-001-03 Many Babies 1: Voorkeur voor kindgerichte spraak 21 Oct 2022 LC
22-135-02 Value-Driven Recommendations Nu.nl 17 Oct 2022 GC
22-134-02 Heritage and Conversion: Lives and travels of Akan shrine objects 13 Oct 2022 GC
22-117-01 Exploring student teacher’s learning to articulate their personal worldview as part of their Personal Interpretive Framework 11 Oct 2022 GC
21-136-03 The becoming-playful of warfare in the Netherlands 04 Oct 2022 GC
22-136-01 Voorbereiding op pensioenkeuzes 23 Sep 2022 LC
22-115-03 Nederlands voor Alle Kinderen 22 Sep 2022 LC
22-121-02 Enquêteonderzoek Meertens Panel MiMA-project 20 Sep 2022 LC
22-129-02 Betweterstudie interactieve verhalen 20 Sep 2022 LC
22-113-02 Vakkenkeuze van aankomende studenten 16 Sep 2022 GC
22-095-02 Survey tekst-muziekcombinaties 15 Sep 2022 GC
22-107-03 Becoming of age: naar een affectieve benadering van Nederlandse literatuur in het vwo-onderwijs 29 Aug 2022 GC
21-151-04 Deinstitutionalization in the Netherlands: A Memory Project 29 Aug 2022 GC
22-059-03 Language Games: How Secondary Education Pupils Verbalize Discourse about Slavery 23 Jun 2022 GC
22-101-03 Onderwijs in wetenschapscommunicatie bij Liberal Arts and Sciences 28 Jul 2022 LC
22-043-01 Drum Languages – Brazil 21 Jul 2022 LC
22-070-03 Emotions in migration decision-making processes. 19 Jul 2022 GC
22-077-03 Fostering Integration of Improvisational Drama into Foreign Language Classes to Stimulate Positive Affective Factors in Spoken Interaction: Phase 4 05 Jul 2022 LC
20-312-05 Processing of prosodic boundaries 04 Jul 2022 LC
22-001-03 Chinese Salafis and Islamic Revival in Contemporary China 24 Jun 2022 GC
22-108-01 Taalgebruik en attitudes ten aanzien van het Spaans op Aruba. 20 Jun 2022 LC
22-071-03 Co-designing a fair digital asylum procedure 15 Jun 2022 GC
22-085-03 bilingual codeswitching: Persian compound verbs 02 Jun 2022 LC
22-087-03 Putting adjectives in perspective 02 Jun 2022 LC
22-075-01 Attitudes ten aanzien van het Spaans op Curacao 02 Jun 2022 LC
22-094-01 Gekleurde Zinnen 4 02 Jun 2022 LC
22-093-01 Gekleurde Zinnen 3 02 Jun 2022 LC
22-031-03 Kom luisteren naar een nieuwe taal! 31 May 2022 LC