24-057-02 |
Onderzoek naar responsstrategieën van klantenservicechatbots |
23 Apr 2024 |
LK
|
23-175-03 |
Strategies of (Female) Religious Leaders in Countering Violent Extremism (CVE) |
23 Apr 2024 |
AK
|
24-045-02 |
Leer een taal van een andere planeet. |
16 Apr 2024 |
LK
|
24-005-02 |
Speculative futures: The various perspectives on interdisciplinary education at Dutch universities |
11 Apr 2024 |
AK
|
24-050-02 |
Lexical Preferences for Newly-coined Disyllables in Mandarin Chinese |
08 Apr 2024 |
LK
|
24-035-02 |
The Body Reorganized: The Role of Embodiment in Knowledge-Based Organizations - CUCo Residency Fieldwork |
04 Apr 2024 |
AK
|
23-140-02 |
Reflectie-onderzoek slotportfolio’s LAS |
02 Apr 2024 |
AK
|
24-049-02 |
Negation and Tense in Tamil - Rishabh Suresh |
02 Apr 2024 |
LK
|
24-012-02 |
University teacher perceptions about teaching as a potential profession for their students: an exploration |
26 Mrt 2024 |
LK
|
23-080-04 |
Visual cues to prosodic phrasing development |
20 Mrt 2024 |
LK
|
24-021-01 |
Ingewikkelde zinnen beoordelen |
18 Mrt 2024 |
LK
|
23-085-03 |
Melody and meaning: Cross-linguistic comparison of how infants learn to use melody to communicate |
13 Mrt 2024 |
LK
|
24-016-02 |
Halal uit eten in Rotterdam |
11 Mrt 2024 |
AK
|
24-015-02 |
Vrouwen naar de Nederlandse Filmacademie. Motivatie voor het al dan niet aanmelden voor de opleiding cinematography, sound design en visual effects. |
08 Mrt 2024 |
AK
|
23-165-02 |
RE-FRAME: Beelden zoeken en gebruiken op journalistieke beeldredacties |
07 Mrt 2024 |
AK
|
23-070-03 |
Multisensory XR in Museums and Art Galleries |
05 Mrt 2024 |
AK
|
23-077-03 |
IAT Frysk-Nederlands |
28 Feb 2024 |
LK
|
24-010-02 |
Prosodic Processing of British English Sentences with Only by Native Speakers of British and American English |
26 Feb 2024 |
LK
|
23-158-03 |
Multilingualism in providing quality mental health care to migrants-the interview study |
26 Feb 2024 |
LK
|
24-018-01 |
When Accessibility Becomes Performance |
22 Feb 2024 |
AK
|
23-177-02 |
Cross-Lingual Experiment of Nominal Compounds on Large Language Models and Humans |
22 Feb 2024 |
LK
|
24-022-01 |
Emotiewoordverwerking bij oudere tweetalige Nederlanders |
22 Feb 2024 |
LK
|
23-176-02 |
LIMINA - focusgroep interviews logos |
20 Feb 2024 |
LK
|
23-121-03 |
LIMINA - interview ouders |
20 Feb 2024 |
LK
|
23-061-02 |
Determinanten van (waargenomen) overtuigingskracht |
16 Feb 2024 |
LK
|
23-138-03 |
Focusgroep over samenwerking in multidisciplinaire studententeams LAS |
13 Feb 2024 |
AK
|
23-122-03 |
A Comparative Study of Malines Lace in Belgium and Leno in China and Japan |
29 Jan 2024 |
AK
|
23-166-01 |
The effect of entropy on the type of generalizations formed during non-adjacent dependency learning (online) |
29 Jan 2024 |
LK
|
23-167-02 |
The effect of entropy on the type of generalizations formed during non-adjacent dependency learning |
12 Jan 2024 |
LK
|
23-149-04 |
Scope interpretation in Greek |
23 Jan 2024 |
LK
|
23-161-02 |
Alternatieve onderwijsevaluatie van de cursus Face-to-Face Communicatie |
19 Jan 2024 |
LK
|
23-168-01 |
Leren van LinC: Lessen uit een succesvolle professionaliseringspraktijk - impact |
18 Jan 2024 |
AK
|
23-136-03 |
Educatief Partnerschap in een meertalige context 2 |
08 Jan 2024 |
AK
|
23-156-02 |
Kwalitatief onderzoek pensioencommunicatie 2023 |
08 Jan 2024 |
LK
|
23-029-03 |
Onderzoek loonkloof film- en televisieprofessionals |
20 Dec 2023 |
AK
|
23-153-02 |
Leren van LinC: Lessen uit een succesvolle professionaliseringspraktijk |
15 Dec 2023 |
AK
|
23-146-02 |
Developing a collocation-oriented pedagogical approach for L2 learning in secondary education |
14 Dec 2023 |
LK
|
23-150-02 |
Gebruik en perceptie van (generatieve) AI bij UU |
07 Dec 2023 |
AK
|
23-066-01 |
Selectie van vertalers |
07 Dec 2023 |
AK
|
20-312-09 |
Processing of prosodic boundaries |
04 Dec 2023 |
LK
|
23-102-04 |
D3I Netflix Study |
07 Dec 2023 |
AK
|
23-152-02 |
Meertaligheid bij leerlingen in groep 6: Hoe meer talen, hoe beter? |
01 Dec 2023 |
LK
|
23-151-02 |
Meertaligheid bij kleuters: Hoe meer talen, hoe beter? |
01 Dec 2023 |
LK
|
23-141-02 |
Broadening or deepening: disciplinary students’ perspectives on interdisciplinary elective courses |
28 Nov 2023 |
AK
|
23-147-01 |
Embodied Enactments with Non-Anthropomorphic Robots |
23 Nov 2023 |
AK
|
23-123-02 |
Taalgebruik in online datingprofielen |
31 Okt 2023 |
LK
|
23-144-02 |
Pragmatic picture selection |
06 Nov 2023 |
LK
|
23-117-01 |
INCOPS Vragenlijst |
04 Sep 2023 |
AK
|
23-129-02 |
Uitgedaagd of uitgeput? Hoe eerstelijns paramedici omgaan met toenemend complexe zorgvragen. |
31 Okt 2023 |
AK
|
23-124-02 |
Invloed van Interactieve Kenmerken op de Gebruikerservaring van een Spelletjes chatbot |
26 Okt 2023 |
LK
|
23-135-02 |
Focusgroepgesprek Waar zijn de vrouwen? Onderzoek naar (de)motivatie van cameravrouwen |
24 Okt 2023 |
AK
|
23-029-02 |
Onderzoek loonkloof film- en televisieprofessionals |
23 Okt 2023 |
AK
|
23-119-02 |
Effecten van format op validatieprocessen en producten |
20 Okt 2023 |
LK
|
23-106-02 |
The effect of entropy and pauses on non-adjacent dependency learning |
05 Okt 2023 |
LK
|
23-125-02 |
Resilient Indigenous Shrine: The Untold Trajectories of Koankre shrine among the Kwahu in Ghana |
05 Okt 2023 |
AK
|
23-127-03 |
Enquêteonderzoek Fryske Akademy MiMA-project |
05 Okt 2023 |
LK
|
23-108-02 |
Oral History Vrij Glas's art movement |
29 Sep 2023 |
AK
|
23-090-02 |
E-LIVE schools |
19 Sep 2023 |
LK
|
23-115-02 |
Dutch heritage Sarnámi fieldwork |
19 Sep 2023 |
LK
|
23-086-04 |
Multilingualism in providing quality mental health care to migrants |
19 Sep 2023 |
LK
|
23-128-01 |
Welke rol speelt kennis van de eerste taal/talen bij het leren van Engelse grammatica en woordenschat? |
21 Sep 2023 |
LK
|
23-130-01 |
The Body Reorganized: The Role of Embodiment in Knowledge-Based Organizations - Change Management Lectoraat Writing Retreat - Fieldwork |
21 Sep 2023 |
AK
|
23-068-03 |
Interviews on Artistic Strategies |
18 Sep 2023 |
AK
|
23-069-03 |
Interview opgravingen Wijk bij Duurstede |
15 Sep 2023 |
AK
|
23-105-03 |
Diversity Perception in Online News Consumption: The Case of NU.nl |
07 Sep 2023 |
AK
|
23-113-02 |
Pronunciation Decision Task for Chinese Characters |
21 Jul 2023 |
LK
|
23-107-02 |
Interviewstudie Digital Humans |
20 Jul 2023 |
LK
|
23-110-01 |
Experiment begrijpelijke uitspraken |
17 Jul 2023 |
LK
|
23-104-02 |
Hoe luistert uw kind naar spraak en muziek? |
11 Jul 2023 |
LK
|
23-015-02 |
Spraakherkenning van Gearchiveerde Nieuwsuitzendingen |
06 Jul 2023 |
AK
|
23-082-04 |
The Body Reorganized: The Role of Embodiment in Knowledge-Based Organizations - EGS Summer Residency Fieldwork |
27 Jun 2023 |
AK
|
22-139-04 |
connective thinking for integration of General Education |
26 Jun 2023 |
AK
|
23-087-02 |
Language support for Ukrainian refugee children in the Netherlands |
20 Jun 2023 |
LK
|
23-071-02 |
Taalgebruik en taalattitudes op de voormalige Nederlandse Antillen. |
23 Mei 2023 |
LK
|
23-072-02 |
Gebruikersonderzoek naar gemeentelijke chatbots |
02 Jun 2023 |
LK
|
23-004-03 |
Processing Embedded Connectives |
23 Mei 2023 |
LK
|
23-053-02 |
Getting to the CoRe - Receptive Multilingualism in Universities |
15 Mei 2023 |
LK
|
23-059-02 |
Blockchain Imaginaries |
16 Mei 2023 |
AK
|
23-074-02 |
Reconstructing a colour theory |
11 Mei 2023 |
AK
|
23-078-02 |
Voorbereiding op pensioenkeuzes - Vervolg |
12 Mei 2023 |
LK
|
22-156-03 |
The Psychosocial Consequences of Perpetration |
11 Mei 2023 |
AK
|
23-057-02 |
The role of previous language knowledge in learning English as a foreign language |
11 Mei 2023 |
LK
|
23-076-01 |
Vakdidactische Kennis van beginnende docenten geschiedenis |
09 Mei 2023 |
AK
|
23-016-02 |
prosodic phrasing in IDS |
03 Mei 2023 |
LK
|
23-060-02 |
The second language acquisition of Dutch by native speakers of French |
26 Apr 2023 |
LK
|
23-020-02 |
Non-binaire voornaamwoorden in het Nederlands |
24 Apr 2023 |
LK
|
23-058-02 |
Pronunciation Task for Chinese Characters |
21 Apr 2023 |
LK
|
23-065-02 |
De stijl van de troonrede |
21 Apr 2023 |
LK
|
23-004-02 |
Processing Embedded Connectives |
14 Apr 2023 |
LK
|
23-016-01 |
prosodic phrasing in IDS |
13 Apr 2023 |
LK
|
22-170-02 |
postcolonial migrant oral history collection |
06 Apr 2023 |
AK
|
23-017-02 |
Regionale aanpak TerInfo |
06 Apr 2023 |
AK
|
20-312-07 |
Processing of prosodic boundaries |
30 Mrt 2023 |
LK
|
23-014-02 |
Welke rol speelt kennis van de eerste taal/talen bij het leren van Engels op school? |
23 Mrt 2023 |
LK
|
23-019-01 |
Self-paced reading: expressions of quantity used as contextual list signals |
23 Mrt 2023 |
LK
|
23-006-02 |
De professionele ontwikkeling van actrices |
03 Mrt 2023 |
AK
|
23-004-01 |
Processing Embedded Connectives |
03 Mrt 2023 |
LK
|
23-008-02 |
Scenario Refiner |
02 Mrt 2023 |
LK
|
23-021-01 |
Many Babies 1: Voorkeur voor kindgerichte spraak in de niet-moedertaal |
28 Feb 2023 |
LK
|
22-174-02 |
Hoe gaat jouw brein om met nieuwe talen? |
28 Feb 2023 |
LK
|
17-001-04 |
Many Babies 1: Voorkeur voor kindgerichte spraak |
21 Feb 2023 |
LK
|
23-007-04 |
Language Education and ICT |
13 Feb 2023 |
LK
|
22-171-03 |
Provinzentjudung |
09 Feb 2023 |
AK
|
20-312-06 |
Processing of prosodic boundaries |
07 Feb 2023 |
LK
|
23-001-02 |
The role of pauses and entropy in learning non-adjacent dependencies |
06 Feb 2023 |
LK
|
22-167-03 |
Racism, Identity and Digital Media during the Pandemic: The Experiences of Migrant Women in the Netherlands |
20 Dec 2022 |
AK
|
22-168-02 |
Testing types of cliticization in Serbo-Croatian |
19 Dec 2022 |
LK
|
22-175-01 |
The computation of perfectivity in L2 |
14 Dec 2022 |
LK
|
22-174-01 |
Hoe gaat jouw brein om met nieuwe talen? |
13 Dec 2022 |
LK
|
22-149-02 |
The Acquisition of Mandarin Anaphoric Prosody (syntax-prosody interface section) |
14 Dec 2022 |
LK
|
16-002-02 |
Infant brain response in word learning and phoneme categorization |
13 Dec 2022 |
LK
|
22-181-01 |
Interview with Dr Mithu Sanyal |
09 Dec 2022 |
AK
|
22-151-02 |
Focusgroep ACT |
08 Dec 2022 |
AK
|
22-152-01 |
Vakdidactische Kennis van beginnende docenten/leraren geschiedenis |
08 Dec 2022 |
AK
|
22-140-02 |
‘Religie in beeld: Een vernieuwde beelddidactiek voor het vak Godsdienst / Levensbeschouwing. Deelstudie: Lesgeven met religieuze afbeeldingen: doelen en interventies van docenten.' |
08 Dec 2022 |
AK
|
22-128-02 |
Passend inclusief |
08 Dec 2022 |
AK
|
22-162-01 |
Moral intuitions about stigmatizing practices and feeding stigmatizing practices: how Haidt’s moral foundations theory relates to infectious disease stigma |
07 Dec 2022 |
AK
|
22-157-01 |
Praten met je handen |
09 Dec 2022 |
LK
|
22-141-03 |
Evaluatie One Book One Campus |
02 Dec 2022 |
AK
|
22-116-04 |
TransMissions: Identity, Precarity and Community at Trans*gender Film Festivals in Amsterdam, Berlin and Sheffield |
01 Dec 2022 |
AK
|
22-165-02 |
Eye-tracking onderzoek: geheugen en taalverwerving in kinderen |
24 Nov 2022 |
LK
|
22-003-06 |
The Body Reorganized: The Role of Embodiment in Knowledge-Based Organizations - Rijksakademie Fieldwork |
23 Nov 2022 |
AK
|
22-132-02 |
Digital Habits in Higher Education |
21 Nov 2022 |
AK
|
22-145-02 |
Production of prosodic boundary cues in Dutch |
18 Nov 2022 |
LK
|
22-166-02 |
Self-paced reading study of Czech agreement |
18 Nov 2022 |
LK
|
22-154-02 |
Eye-tracking study: language acquisition in bilingual children |
14 Nov 2022 |
LK
|
22-119-03 |
MCW Interviews |
07 Nov 2022 |
AK
|
22-120-02 |
Self-paced reading of distributive sentences in various contexts |
03 Nov 2022 |
LK
|
22-142-02 |
Onderzoek naar hoe mensen nieuwsberichten begrijpen |
03 Nov 2022 |
LK
|
22-139-02 |
connective thinking for integration of General Education |
28 Okt 2022 |
AK
|
22-146-03 |
Teacher Training in Multilingualism in Faculties Shapeof the project Multilingualism & Employee Participation (M&M-project) |
28 Okt 2022 |
LK
|
22-144-03 |
Modern Foreign Language Teacher Database: Multilingual Reading Reflections |
21 Okt 2022 |
LK
|
17-001-03 |
Many Babies 1: Voorkeur voor kindgerichte spraak |
21 Okt 2022 |
LK
|
22-135-02 |
Value-Driven Recommendations Nu.nl |
17 Okt 2022 |
AK
|
22-134-02 |
Heritage and Conversion: Lives and travels of Akan shrine objects |
13 Okt 2022 |
AK
|
22-117-01 |
Exploring student teacher’s learning to articulate their personal worldview as part of their Personal Interpretive Framework |
11 Okt 2022 |
AK
|
21-136-03 |
The becoming-playful of warfare in the Netherlands |
04 Okt 2022 |
AK
|
22-136-01 |
Voorbereiding op pensioenkeuzes |
23 Sep 2022 |
LK
|
22-115-03 |
Nederlands voor Alle Kinderen |
22 Sep 2022 |
LK
|
22-121-02 |
Enquêteonderzoek Meertens Panel MiMA-project |
20 Sep 2022 |
LK
|
22-129-02 |
Betweterstudie interactieve verhalen |
20 Sep 2022 |
LK
|
22-113-02 |
Vakkenkeuze van aankomende studenten |
16 Sep 2022 |
AK
|
22-095-02 |
Survey tekst-muziekcombinaties |
15 Sep 2022 |
AK
|
22-107-03 |
Becoming of age: naar een affectieve benadering van Nederlandse literatuur in het vwo-onderwijs |
29 Aug 2022 |
AK
|
21-151-04 |
Deinstitutionalization in the Netherlands: A Memory Project |
29 Aug 2022 |
AK
|
22-059-03 |
Language Games: How Secondary Education Pupils Verbalize Discourse about Slavery |
23 Jun 2022 |
AK
|
22-101-03 |
Onderwijs in wetenschapscommunicatie bij Liberal Arts and Sciences |
28 Jul 2022 |
LK
|
22-043-01 |
Drum Languages – Brazil |
21 Jul 2022 |
LK
|
22-070-03 |
Emotions in migration decision-making processes. |
19 Jul 2022 |
AK
|
22-077-03 |
Fostering Integration of Improvisational Drama into Foreign Language Classes to Stimulate Positive Affective Factors in Spoken Interaction: Phase 4 |
05 Jul 2022 |
LK
|
20-312-05 |
Processing of prosodic boundaries |
04 Jul 2022 |
LK
|
22-001-03 |
Chinese Salafis and Islamic Revival in Contemporary China |
24 Jun 2022 |
AK
|
22-108-01 |
Taalgebruik en attitudes ten aanzien van het Spaans op Aruba. |
20 Jun 2022 |
LK
|
22-071-03 |
Co-designing a fair digital asylum procedure |
15 Jun 2022 |
AK
|
22-085-03 |
bilingual codeswitching: Persian compound verbs |
02 Jun 2022 |
LK
|
22-087-03 |
Putting adjectives in perspective |
02 Jun 2022 |
LK
|
22-075-01 |
Attitudes ten aanzien van het Spaans op Curacao |
02 Jun 2022 |
LK
|
22-094-01 |
Gekleurde Zinnen 4 |
02 Jun 2022 |
LK
|
22-093-01 |
Gekleurde Zinnen 3 |
02 Jun 2022 |
LK
|
22-031-03 |
Kom luisteren naar een nieuwe taal! |
31 Mei 2022 |
LK
|
22-091-02 |
Gekleurde Woorden 5 |
23 Mei 2022 |
LK
|
22-069-02 |
Inclusivity in gender questions |
23 Mei 2022 |
LK
|
22-063-03 |
Linguistic Landscape in SATB2-associated Syndrome |
17 Mei 2022 |
LK
|
22-089-02 |
Comparisons (revised) |
23 Mei 2022 |
LK
|
22-023-04 |
Meertaligheid en medezeggenschap in faculteiten - Surveys |
23 Mei 2022 |
LK
|
22-038-02 |
“Digitized Viewing Rate Reports in the CLARIAH Media Suite” |
20 Mei 2022 |
AK
|
22-092-02 |
Playful Robots |
17 Mei 2022 |
AK
|