Approved applications

Reference number Title Approval date FEtC-H chamber
23-072-02 Gebruikersonderzoek naar gemeentelijke chatbots 02 Jun 2023 LC
23-004-03 Processing Embedded Connectives 23 May 2023 LC
23-053-02 Getting to the CoRe - Receptive Multilingualism in Universities 15 May 2023 LC
23-059-02 Blockchain Imaginaries 16 May 2023 GC
23-074-02 Reconstructing a colour theory 11 May 2023 GC
23-078-02 Voorbereiding op pensioenkeuzes - Vervolg 12 May 2023 LC
22-156-03 The Psychosocial Consequences of Perpetration 11 May 2023 GC
23-057-02 The role of previous language knowledge in learning English as a foreign language 11 May 2023 LC
23-076-01 Vakdidactische Kennis van beginnende docenten geschiedenis 09 May 2023 GC
23-016-02 prosodic phrasing in IDS 03 May 2023 LC
23-060-02 The second language acquisition of Dutch by native speakers of French 26 Apr 2023 LC
23-020-02 Non-binaire voornaamwoorden in het Nederlands 24 Apr 2023 LC
23-058-02 Pronunciation Task for Chinese Characters 21 Apr 2023 LC
23-065-02 De stijl van de troonrede 21 Apr 2023 LC
23-004-02 Processing Embedded Connectives 14 Apr 2023 LC
23-016-01 prosodic phrasing in IDS 13 Apr 2023 LC
22-170-02 postcolonial migrant oral history collection 06 Apr 2023 GC
23-017-02 Regionale aanpak TerInfo 06 Apr 2023 GC
20-312-07 Processing of prosodic boundaries 30 Mar 2023 LC
23-014-02 Welke rol speelt kennis van de eerste taal/talen bij het leren van Engels op school? 23 Mar 2023 LC
23-019-01 Self-paced reading: expressions of quantity used as contextual list signals 23 Mar 2023 LC
23-006-02 De professionele ontwikkeling van actrices 03 Mar 2023 GC
23-004-01 Processing Embedded Connectives 03 Mar 2023 LC
23-008-02 Scenario Refiner 02 Mar 2023 LC
23-021-01 Many Babies 1: Voorkeur voor kindgerichte spraak in de niet-moedertaal 28 Feb 2023 LC
22-174-02 Hoe gaat jouw brein om met nieuwe talen? 28 Feb 2023 LC
17-001-04 Many Babies 1: Voorkeur voor kindgerichte spraak 21 Feb 2023 LC
23-007-04 Language Education and ICT 13 Feb 2023 LC
22-171-03 Provinzentjudung 09 Feb 2023 GC
20-312-06 Processing of prosodic boundaries 07 Feb 2023 LC
23-001-02 The role of pauses and entropy in learning non-adjacent dependencies 06 Feb 2023 LC
22-167-03 Racism, Identity and Digital Media during the Pandemic: The Experiences of Migrant Women in the Netherlands 20 Dec 2022 GC
22-168-02 Testing types of cliticization in Serbo-Croatian 19 Dec 2022 LC
22-175-01 The computation of perfectivity in L2 14 Dec 2022 LC
22-174-01 Hoe gaat jouw brein om met nieuwe talen? 13 Dec 2022 LC
22-149-02 The Acquisition of Mandarin Anaphoric Prosody (syntax-prosody interface section) 14 Dec 2022 LC
16-002-02 Infant brain response in word learning and phoneme categorization 13 Dec 2022 LC
22-181-01 Interview with Dr Mithu Sanyal 09 Dec 2022 GC
22-151-02 Focusgroep ACT 08 Dec 2022 GC
22-152-01 Vakdidactische Kennis van beginnende docenten/leraren geschiedenis 08 Dec 2022 GC
22-140-02 ‘Religie in beeld: Een vernieuwde beelddidactiek voor het vak Godsdienst / Levensbeschouwing. Deelstudie: Lesgeven met religieuze afbeeldingen: doelen en interventies van docenten.' 08 Dec 2022 GC
22-128-02 Passend inclusief 08 Dec 2022 GC
22-162-01 Moral intuitions about stigmatizing practices and feeding stigmatizing practices: how Haidt’s moral foundations theory relates to infectious disease stigma 07 Dec 2022 GC
22-157-01 Praten met je handen 09 Dec 2022 LC
22-141-03 Evaluatie One Book One Campus 02 Dec 2022 GC
22-116-04 TransMissions: Identity, Precarity and Community at Trans*gender Film Festivals in Amsterdam, Berlin and Sheffield 01 Dec 2022 GC
22-165-02 Eye-tracking onderzoek: geheugen en taalverwerving in kinderen 24 Nov 2022 LC
22-003-06 The Body Reorganized: The Role of Embodiment in Knowledge-Based Organizations - Rijksakademie Fieldwork 23 Nov 2022 GC
22-132-02 Digital Habits in Higher Education 21 Nov 2022 GC
22-145-02 Production of prosodic boundary cues in Dutch 18 Nov 2022 LC
22-166-02 Self-paced reading study of Czech agreement 18 Nov 2022 LC
22-154-02 Eye-tracking study: language acquisition in bilingual children 14 Nov 2022 LC
22-119-03 MCW Interviews 07 Nov 2022 GC
22-120-02 Self-paced reading of distributive sentences in various contexts 03 Nov 2022 LC
22-142-02 Onderzoek naar hoe mensen nieuwsberichten begrijpen 03 Nov 2022 LC
22-139-02 connective thinking for integration of General Education 28 Oct 2022 GC
22-146-03 Teacher Training in Multilingualism in Faculties Shapeof the project Multilingualism & Employee Participation (M&M-project) 28 Oct 2022 LC
22-144-03 Modern Foreign Language Teacher Database: Multilingual Reading Reflections 21 Oct 2022 LC
17-001-03 Many Babies 1: Voorkeur voor kindgerichte spraak 21 Oct 2022 LC
22-135-02 Value-Driven Recommendations Nu.nl 17 Oct 2022 GC
22-134-02 Heritage and Conversion: Lives and travels of Akan shrine objects 13 Oct 2022 GC
22-117-01 Exploring student teacher’s learning to articulate their personal worldview as part of their Personal Interpretive Framework 11 Oct 2022 GC
21-121-03 Pilot Study - Nigerian Educational Project on Yoruba Drum Language 26 Jan 2022 LC
21-136-03 The becoming-playful of warfare in the Netherlands 04 Oct 2022 GC
22-136-01 Voorbereiding op pensioenkeuzes 23 Sep 2022 LC
22-115-03 Nederlands voor Alle Kinderen 22 Sep 2022 LC
22-121-02 Enquêteonderzoek Meertens Panel MiMA-project 20 Sep 2022 LC
22-129-02 Betweterstudie interactieve verhalen 20 Sep 2022 LC
22-113-02 Vakkenkeuze van aankomende studenten 16 Sep 2022 GC
22-095-02 Survey tekst-muziekcombinaties 15 Sep 2022 GC
22-107-03 Becoming of age: naar een affectieve benadering van Nederlandse literatuur in het vwo-onderwijs 29 Aug 2022 GC
21-151-04 Deinstitutionalization in the Netherlands: A Memory Project 29 Aug 2022 GC
22-059-03 Language Games: How Secondary Education Pupils Verbalize Discourse about Slavery 23 Jun 2022 GC
22-101-03 Onderwijs in wetenschapscommunicatie bij Liberal Arts and Sciences 28 Jul 2022 LC
22-043-01 Drum Languages – Brazil 21 Jul 2022 LC
22-070-03 Emotions in migration decision-making processes. 19 Jul 2022 GC
22-077-03 Fostering Integration of Improvisational Drama into Foreign Language Classes to Stimulate Positive Affective Factors in Spoken Interaction: Phase 4 05 Jul 2022 LC
20-312-05 Processing of prosodic boundaries 04 Jul 2022 LC
22-001-03 Chinese Salafis and Islamic Revival in Contemporary China 24 Jun 2022 GC
22-108-01 Taalgebruik en attitudes ten aanzien van het Spaans op Aruba. 20 Jun 2022 LC
22-071-03 Co-designing a fair digital asylum procedure 15 Jun 2022 GC
22-085-03 bilingual codeswitching: Persian compound verbs 02 Jun 2022 LC
22-087-03 Putting adjectives in perspective 02 Jun 2022 LC
22-075-01 Attitudes ten aanzien van het Spaans op Curacao 02 Jun 2022 LC
22-094-01 Gekleurde Zinnen 4 02 Jun 2022 LC
22-093-01 Gekleurde Zinnen 3 02 Jun 2022 LC
22-031-03 Kom luisteren naar een nieuwe taal! 31 May 2022 LC
22-091-02 Gekleurde Woorden 5 23 May 2022 LC
22-069-02 Inclusivity in gender questions 23 May 2022 LC
22-063-03 Linguistic Landscape in SATB2-associated Syndrome 17 May 2022 LC
22-089-02 Comparisons (revised) 23 May 2022 LC
22-023-04 Meertaligheid en medezeggenschap in faculteiten - Surveys 23 May 2022 LC
22-038-02 “Digitized Viewing Rate Reports in the CLARIAH Media Suite” 20 May 2022 GC
22-092-02 Playful Robots 17 May 2022 GC
22-083-01 Chatbots: introducties en repairstrategieen 26 Apr 2022 LC
22-079-01 Chinese Salafis and Islamic Revival in Contemporary China-Malaysia Fieldwork 26 Apr 2022 GC
22-027-02 Digital Crossroads in China 26 Apr 2022 GC
22-013-02 EMG4 Language-driven evaluation of emotion in narratives 26 Apr 2022 LC
20-337-03 Transfer of syntactic doubling in L2 25 Apr 2022 LC
22-060-03 Mother-infant non-verbal interactions // Non-verbale interactie tussen moeders en baby’s 26 Apr 2022 LC
22-003-05 The Body Reorganized: The Role of Embodiment in Knowledge-Based Organizations - Rijksakademie Fieldwork 21 Apr 2022 GC
22-035-02 Mundo Quinta: The Impact of Cultural Participation 19 Apr 2022 GC
22-067-03 The impact of intercultural training programmes for the discourse on cultures: how the Eurocampus programme affects participants' meta-cognitive perceptions and essentialist assumptions about culture 11 Apr 2022 LC
22-034-02 Sociale indicatoren als voorspellers voor vreemdetaalontwikkeling 11 Apr 2022 LC
22-066-02 Prosody of subjectivity in Dutch revisited 08 Apr 2022 LC
22-061-02 Conjoint analyse van chatbotintroducties 08 Apr 2022 LC
22-033-03 Validation of a Distant Reading Tool 07 Apr 2022 GC
21-075-04 Fluisterende Appers 07 Apr 2022 LC
22-020-02 FLINT: Functioneel Lezen in Natuur- en Techniekonderwijs 31 Mar 2022 LC
22-012-02 Popularization training at Liberal Arts and Sciences: An analysis 18 Mar 2022 LC
21-188-02 Authoritarian regimes and the use of religion: Religious policies in Jordan 15 Mar 2022 GC
21-095-05 De beliefs van de schoolleider bij gespreid leiderschap 14 Mar 2022 GC
22-007-02 Schrijftoetsen getoetst 07 Mar 2022 GC
22-005-02 Aspects of Kalenjin linguistics 04 Mar 2022 LC
22-029-03 check_your_drawer 02 Mar 2022 LC
22-032-03 'Olives' experiment 02 Mar 2022 LC
22-028-03 Het Bereden Paard 02 Mar 2022 LC
22-030-02 Lexical Decision Task Chinese 02 Mar 2022 LC
22-014-02 CodeTaal: Een nieuwe lesmethode Engels voor het VSO 28 Feb 2022 LC
21-139-05 Dieper leren lezen van proza en poëzie 14 Feb 2022 LC
21-184-03 Sociale indicatoren als voorspellers voor de taalvaardigheid in een vreemde taal 11 Feb 2022 LC
21-186-03 TOP-leeslessen in de praktijk 08 Feb 2022 LC
19-173-03 Bezoekersinterviews voor 'Facing Surveillance: Artistic Strategies in Times of Control' 18 Jan 2022 GC
21-174-02 Gebruikerstest duurzame isolatiejassen 28 Jan 2022 GC
21-170-04 Onderzoek naar het bouwen van vertrouwen in een gesprek over inenting 26 Jan 2022 LC
21-156-02 Hoe kunnen kinderen met TOS het beste Engels leren in het voortgezet onderwijs? 19 Nov 2021 LC
21-080-05 Governing Education in the Digital Society: The impact of EdTech on public values of learning and teaching in Dutch primary schools 13 Jan 2022 GC
21-177-02 The influence of society on the French language 22 Dec 2021 LC
21-178-03 UU International students and sustainability 20 Dec 2021 LC
21-169-03 Bewuste (grammaticale) taalvaardigheid in gymnasium-4 20 Dec 2021 LC
21-182-03 The Pursuit of White Security. The historical development and internationalization of right-wing extremism in (West-)Germany, late 1960s-2000. 20 Dec 2021 GC
21-134-02 Holocaust Diplomacy: The Global Politics of Memory and Forgetting 17 Dec 2021 GC
21-183-02 Eye-tracking onderzoek: taalverwerving bij kinderen 17 Dec 2021 LC
21-179-02 OVT/VTT alternation in Dutch narrative discourse 17 Dec 2021 LC
21-114-02 Educatief Partnerschap in een meertalige context: Ouderbetrokkenheid bij het onderwijs aan nieuwkomers. 14 Dec 2021 GC
21-164-04 Perspective and Identification in Tabletop Role-Playing Games 14 Dec 2021 LC
21-167-03 Verwerving van sarcastische prosodie in L2 Engels 07 Dec 2021 LC
21-168-01 kennisdelen in de interdisciplinaire integratie 06 Dec 2021 GC
21-172-01 Pensioencommunicatie 30 Nov 2021 LC
21-155-03 Meertaligheid en medezeggenschap in faculteiten 30 Nov 2021 LC
21-161-03 Accentherkenning - Friese taal 29 Nov 2021 LC
20-264-06 Kennisopbouw over tekstbegrip en tekststructuur in de lerarenopleiding basisonderwijs 26 Nov 2021 LC
21-154-02 CodeTaal: Nieuwe methode Engels voor basisschoolkinderen met TOS 19 Nov 2021 LC
21-147-03 Dialogisch schrijven: Een integrale aanpak voor betekenisvol taalonderwijs in de bovenbouw basisonderwijs 09 Nov 2021 LC
21-166-03 Consultation inverviews on Wolof 18 Nov 2021 LC
21-162-02 Dutch posture progressive 18 Nov 2021 LC
21-102-04 Networks of Violence: the Rise of Paramilitary Groups in Aleppo, Syria after 2011. 12 Nov 2021 GC
21-146-02 Tools to facilitate collaboration in undergraduate interdisciplinary student teams 11 Nov 2021 GC
21-150-03 Religious Podcasts in Daily Practice 28 Oct 2021 GC
21-045-05 Drum Languages 19 Oct 2021 LC
21-122-04 Een taalbeleid voor Bonaire. 19 Oct 2021 LC
21-097-04 LitLab.nl docentenevaluatie 12 Oct 2021 GC
21-135-02 Cooperation between human service agents and conversational agents within customer service 01 Oct 2021 LC
21-145-02 Brexit Taskforce Legacy 20 Sep 2021 GC
21-142-03 Scholarly learning of teachers in interdisciplinary education 17 Sep 2021 GC
21-127-03 Effects of prosody on understanding discourse relations 17 Sep 2021 LC
21-132-03 Van oppervlakkig naar diep lezen 03 Sep 2021 LC
21-131-02 Survey bij lesbrieven TerInfo (26-08-21) 02 Sep 2021 GC
21-123-04 Enquête ontwikkeling digitale vaardigheden OBP 02 Sep 2021 GC
21-083-03 Behandelen of niet? Help een vriend beslissen! 17 Aug 2021 LC
21-133-01 Hoe rijk schrijven jongeren? - Gereviseerd 16 Jul 2021 GC
21-113-03 Grammar of Berlin German 08 Jul 2021 LC
21-125-01 Invloed van L1 Turks op L2 Nederlands 29 Jun 2021 LC
21-099-05 Woordzoeker Project 2021 25 Jun 2021 LC
21-093-04 Singing Texts: a Material Approach to the Role of Hymn and Psalm Texts for Religious Identity Formation of Moluccan Christians 23 Jun 2021 GC