Goedgekeurde aanvragen

Referentie nummer Titel Datum goedgekeurd FETC-GW kamer
24-139-02 Interview over lesbrieven TerInfo 08 Nov 2024 AK
24-130-03 Language support for Ukrainian refugee pupils pupils 08 Nov 2024 LK
24-124-02 Art, Religion, or Heritage? Negotiating Indigenous African Traditions in the Religiously Diverse Context of Coastal Kenya 04 Nov 2024 AK
24-134-01 Onderzoek impact workshop/training TerInfo 28 Okt 2024 AK
24-135-01 De impact van datagedreven praktijken op streaming video production cultures 28 Okt 2024 AK
23-080-05 Visual cues to prosodic phrasing development 22 Okt 2024 LK
24-061-03 Personen en locaties herinneren: Waar was de cowboy? 22 Okt 2024 LK
24-125-01 Predicting reference: humans vs bots 14 Okt 2024 LK
24-128-03 Effects of collocation-oriented pedagogical approach on L2 learning in secondary education 08 Okt 2024 LK
24-115-02 Interviewstudie interactieve verhalen 01 Okt 2024 LK
24-119-02 Literature entering Life 30 Sep 2024 AK
24-117-02 Op zoek naar de perfecte kandidaat: inventarisatie naar werving- en selectieprocedures binnen organisaties 24 Sep 2024 LK
24-111-02 Onthoud de locaties en personen: Wie was in het park? 23 Sep 2024 LK
24-116-02 ChatGPT at the Department of Media and Culture Studies at UU 18 Sep 2024 AK
24-105-02 De taal van het online daten 16 Sep 2024 LK
24-102-02 Representing and Perceiving English and Cultural Identity 16 Sep 2024 AK
24-095-02 Religie in beeld: Een vernieuwde beelddidactiek voor het vak Godsdienst / Levensbeschouwing. Deelstudie: Vakdidactische ontwerpstudie in een Delphi onderzoek. 12 Sep 2024 AK
24-093-01 The role of transnational literatures in the decolonisation of understanding of gender within the European academe 02 Sep 2024 AK
24-082-02 Teacher subjectification in higher education: a linguistic exploration 28 Aug 2024 LK
24-092-02 Female Gamer Study in China 01 08 Aug 2024 AK
24-088-03 Vrouwen die Vreemdgaan 23 Jul 2024 AK
24-094-02 Survey Comparing the Epistemic Challenges of Native and Non-native English Speakers in Philosophy 15 Jul 2024 AK
24-051-01 Teaching Decolonial Heritage in Bonaire: Cultural Reflexive Learning in Practice 11 Jul 2024 AK
24-090-02 Learning Dutch in a multilingual context 10 Jul 2024 LK
24-076-03 Meertaligheid bij kinderen met en zonder TOS: Helpt de thuistaal bij het leren van nieuwe talen? 05 Jul 2024 LK
24-075-03 Meertaligheid bij kinderen met en zonder TOS: Wat helpt bij het leren van nieuwe talen? 05 Jul 2024 LK
24-008-04 Methodological challenges in research on intelligence history 01 Jul 2024 AK
24-085-02 Mining Remembrance 01 Jul 2024 AK
24-064-03 Groepsinterview over de manier waarop een chatbot zichzelf introduceert 25 Jun 2024 LK
24-089-02 The Rise and Fall of Viaplay’s Dutch Fiction Slate 25 Jun 2024 AK
24-071-02 Smart notes for connective thinking 25 Jun 2024 AK
23-053-04 Getting to the CoRe - Receptive Multilingualism in Universities 20 Jun 2024 LK
24-072-02 Self-paced false belief task 20 Jun 2024 LK
23-174-03 The UU in transition: Mapping the governance of interdisciplinary education 19 Jun 2024 AK
23-131-03 IMPRODECO 19 Jun 2024 AK
24-081-01 Taalgebruik, taalattitudes en identiteit onder studenten van de ABC-eilanden in Nederland. 18 Jun 2024 LK
24-067-01 (Aan)sprekend literatuuronderwijs Duits 10 Jun 2024 AK
24-003-03 Interdisciplinair onderzoek in de praktijk - CUCo 06 Jun 2024 AK
24-062-02 Designing a Tool for Formulating Interdisciplinary Research Questions 06 Jun 2024 AK
24-066-02 Aanvraag PhD onderzoek "Kaleidoscopic Archives: A Cultural and Intersectional History of the Gay and Lesbian Left in the Netherlands in the 1970s and 1980s" 06 Jun 2024 AK
24-061-02 Personen en locaties herinneren: Waar was de cowboy? 29 Mei 2024 LK
24-053-02 MEMLANG - Acceptability and eye-tracking of discourse again 22 Mei 2024 LK
24-025-02 Between Remembrance and Appropriation 22 Mei 2024 AK
24-056-02 Mijn spraak, jouw accent 22 Mei 2024 LK
24-033-02 What makes English learning more efficient? 21 Mei 2024 LK
24-059-02 Leesvaardigheid in een vreemde taal: de rol van grammatica en woordenschat 15 Mei 2024 LK
24-044-03 GenAI in UU Humanities Education 13 Mei 2024 AK
23-163-02 Interview met dochter van Nazidader 01 Mei 2024 AK
24-045-04 Leer een taal van een andere planeet. 10 Mei 2024 LK
23-167-03 The effect of entropy on the type of generalizations formed during non-adjacent dependency learning 10 Mei 2024 LK
24-046-02 Hoe leren we onze moedertaal? 06 Mei 2024 LK
24-041-02 Iran's Secular Shift 06 Mei 2024 AK
24-045-03 Leer een taal van een andere planeet. 25 Apr 2024 LK
24-057-02 Onderzoek naar responsstrategieën van klantenservicechatbots 23 Apr 2024 LK
23-175-03 Strategies of (Female) Religious Leaders in Countering Violent Extremism (CVE) 23 Apr 2024 AK
24-045-02 Leer een taal van een andere planeet. 16 Apr 2024 LK
24-005-02 Speculative futures: The various perspectives on interdisciplinary education at Dutch universities 11 Apr 2024 AK
24-050-02 Lexical Preferences for Newly-coined Disyllables in Mandarin Chinese 08 Apr 2024 LK
24-035-02 The Body Reorganized: The Role of Embodiment in Knowledge-Based Organizations - CUCo Residency Fieldwork 04 Apr 2024 AK
23-140-02 Reflectie-onderzoek slotportfolio’s LAS 02 Apr 2024 AK
24-049-02 Negation and Tense in Tamil - Rishabh Suresh 02 Apr 2024 LK
24-012-02 University teacher perceptions about teaching as a potential profession for their students: an exploration 26 Mrt 2024 LK
23-080-04 Visual cues to prosodic phrasing development 20 Mrt 2024 LK
24-021-01 Ingewikkelde zinnen beoordelen 18 Mrt 2024 LK
23-085-03 Melody and meaning: Cross-linguistic comparison of how infants learn to use melody to communicate 13 Mrt 2024 LK
24-016-02 Halal uit eten in Rotterdam 11 Mrt 2024 AK
24-015-02 Vrouwen naar de Nederlandse Filmacademie. Motivatie voor het al dan niet aanmelden voor de opleiding cinematography, sound design en visual effects. 08 Mrt 2024 AK
23-165-02 RE-FRAME: Beelden zoeken en gebruiken op journalistieke beeldredacties 07 Mrt 2024 AK
23-070-03 Multisensory XR in Museums and Art Galleries 05 Mrt 2024 AK
23-077-03 IAT Frysk-Nederlands 28 Feb 2024 LK
24-010-02 Prosodic Processing of British English Sentences with Only by Native Speakers of British and American English 26 Feb 2024 LK
23-158-03 Multilingualism in providing quality mental health care to migrants-the interview study 26 Feb 2024 LK
24-018-01 When Accessibility Becomes Performance 22 Feb 2024 AK
23-177-02 Cross-Lingual Experiment of Nominal Compounds on Large Language Models and Humans 22 Feb 2024 LK
24-022-01 Emotiewoordverwerking bij oudere tweetalige Nederlanders 22 Feb 2024 LK
23-176-02 LIMINA - focusgroep interviews logos 20 Feb 2024 LK
23-121-03 LIMINA - interview ouders 20 Feb 2024 LK
23-061-02 Determinanten van (waargenomen) overtuigingskracht 16 Feb 2024 LK
23-138-03 Focusgroep over samenwerking in multidisciplinaire studententeams LAS 13 Feb 2024 AK
23-122-03 A Comparative Study of Malines Lace in Belgium and Leno in China and Japan 29 Jan 2024 AK
23-166-01 The effect of entropy on the type of generalizations formed during non-adjacent dependency learning (online) 29 Jan 2024 LK
23-167-02 The effect of entropy on the type of generalizations formed during non-adjacent dependency learning 12 Jan 2024 LK
23-149-04 Scope interpretation in Greek 23 Jan 2024 LK
23-161-02 Alternatieve onderwijsevaluatie van de cursus Face-to-Face Communicatie 19 Jan 2024 LK
23-168-01 Leren van LinC: Lessen uit een succesvolle professionaliseringspraktijk - impact 18 Jan 2024 AK
23-136-03 Educatief Partnerschap in een meertalige context 2 08 Jan 2024 AK
23-156-02 Kwalitatief onderzoek pensioencommunicatie 2023 08 Jan 2024 LK
23-029-03 Onderzoek loonkloof film- en televisieprofessionals 20 Dec 2023 AK
23-153-02 Leren van LinC: Lessen uit een succesvolle professionaliseringspraktijk 15 Dec 2023 AK
23-146-02 Developing a collocation-oriented pedagogical approach for L2 learning in secondary education 14 Dec 2023 LK
23-150-02 Gebruik en perceptie van (generatieve) AI bij UU 07 Dec 2023 AK
23-066-01 Selectie van vertalers 07 Dec 2023 AK
20-312-09 Processing of prosodic boundaries 04 Dec 2023 LK
23-102-04 D3I Netflix Study 07 Dec 2023 AK
23-152-02 Meertaligheid bij leerlingen in groep 6: Hoe meer talen, hoe beter? 01 Dec 2023 LK
23-151-02 Meertaligheid bij kleuters: Hoe meer talen, hoe beter? 01 Dec 2023 LK
23-141-02 Broadening or deepening: disciplinary students’ perspectives on interdisciplinary elective courses 28 Nov 2023 AK
23-147-01 Embodied Enactments with Non-Anthropomorphic Robots 23 Nov 2023 AK
23-123-02 Taalgebruik in online datingprofielen 31 Okt 2023 LK
23-144-02 Pragmatic picture selection 06 Nov 2023 LK
23-117-01 INCOPS Vragenlijst 04 Sep 2023 AK
23-129-02 Uitgedaagd of uitgeput? Hoe eerstelijns paramedici omgaan met toenemend complexe zorgvragen. 31 Okt 2023 AK
23-124-02 Invloed van Interactieve Kenmerken op de Gebruikerservaring van een Spelletjes chatbot 26 Okt 2023 LK
23-135-02 Focusgroepgesprek Waar zijn de vrouwen? Onderzoek naar (de)motivatie van cameravrouwen 24 Okt 2023 AK
23-029-02 Onderzoek loonkloof film- en televisieprofessionals 23 Okt 2023 AK
23-119-02 Effecten van format op validatieprocessen en producten 20 Okt 2023 LK
23-106-02 The effect of entropy and pauses on non-adjacent dependency learning 05 Okt 2023 LK
23-125-02 Resilient Indigenous Shrine: The Untold Trajectories of Koankre shrine among the Kwahu in Ghana 05 Okt 2023 AK
23-127-03 Enquêteonderzoek Fryske Akademy MiMA-project 05 Okt 2023 LK
23-108-02 Oral History Vrij Glas's art movement 29 Sep 2023 AK
23-090-02 E-LIVE schools 19 Sep 2023 LK
23-115-02 Dutch heritage Sarnámi fieldwork 19 Sep 2023 LK
23-086-04 Multilingualism in providing quality mental health care to migrants 19 Sep 2023 LK
23-128-01 Welke rol speelt kennis van de eerste taal/talen bij het leren van Engelse grammatica en woordenschat? 21 Sep 2023 LK
23-130-01 The Body Reorganized: The Role of Embodiment in Knowledge-Based Organizations - Change Management Lectoraat Writing Retreat - Fieldwork 21 Sep 2023 AK
23-068-03 Interviews on Artistic Strategies 18 Sep 2023 AK
23-069-03 Interview opgravingen Wijk bij Duurstede 15 Sep 2023 AK
23-105-03 Diversity Perception in Online News Consumption: The Case of NU.nl 07 Sep 2023 AK
23-113-02 Pronunciation Decision Task for Chinese Characters 21 Jul 2023 LK
23-107-02 Interviewstudie Digital Humans 20 Jul 2023 LK
23-110-01 Experiment begrijpelijke uitspraken 17 Jul 2023 LK
23-104-02 Hoe luistert uw kind naar spraak en muziek? 11 Jul 2023 LK
23-015-02 Spraakherkenning van Gearchiveerde Nieuwsuitzendingen 06 Jul 2023 AK
23-082-04 The Body Reorganized: The Role of Embodiment in Knowledge-Based Organizations - EGS Summer Residency Fieldwork 27 Jun 2023 AK
22-139-04 connective thinking for integration of General Education 26 Jun 2023 AK
23-087-02 Language support for Ukrainian refugee children in the Netherlands 20 Jun 2023 LK
23-071-02 Taalgebruik en taalattitudes op de voormalige Nederlandse Antillen. 23 Mei 2023 LK
23-072-02 Gebruikersonderzoek naar gemeentelijke chatbots 02 Jun 2023 LK
23-004-03 Processing Embedded Connectives 23 Mei 2023 LK
23-053-02 Getting to the CoRe - Receptive Multilingualism in Universities 15 Mei 2023 LK
23-059-02 Blockchain Imaginaries 16 Mei 2023 AK
23-074-02 Reconstructing a colour theory 11 Mei 2023 AK
23-078-02 Voorbereiding op pensioenkeuzes - Vervolg 12 Mei 2023 LK
22-156-03 The Psychosocial Consequences of Perpetration 11 Mei 2023 AK
23-057-02 The role of previous language knowledge in learning English as a foreign language 11 Mei 2023 LK
23-076-01 Vakdidactische Kennis van beginnende docenten geschiedenis 09 Mei 2023 AK
23-016-02 prosodic phrasing in IDS 03 Mei 2023 LK
23-060-02 The second language acquisition of Dutch by native speakers of French 26 Apr 2023 LK
23-020-02 Non-binaire voornaamwoorden in het Nederlands 24 Apr 2023 LK
23-058-02 Pronunciation Task for Chinese Characters 21 Apr 2023 LK
23-065-02 De stijl van de troonrede 21 Apr 2023 LK
23-004-02 Processing Embedded Connectives 14 Apr 2023 LK
23-016-01 prosodic phrasing in IDS 13 Apr 2023 LK
22-170-02 postcolonial migrant oral history collection 06 Apr 2023 AK
23-017-02 Regionale aanpak TerInfo 06 Apr 2023 AK
20-312-07 Processing of prosodic boundaries 30 Mrt 2023 LK
23-014-02 Welke rol speelt kennis van de eerste taal/talen bij het leren van Engels op school? 23 Mrt 2023 LK
23-019-01 Self-paced reading: expressions of quantity used as contextual list signals 23 Mrt 2023 LK
23-006-02 De professionele ontwikkeling van actrices 03 Mrt 2023 AK
23-004-01 Processing Embedded Connectives 03 Mrt 2023 LK
23-008-02 Scenario Refiner 02 Mrt 2023 LK
23-021-01 Many Babies 1: Voorkeur voor kindgerichte spraak in de niet-moedertaal 28 Feb 2023 LK
22-174-02 Hoe gaat jouw brein om met nieuwe talen? 28 Feb 2023 LK
17-001-04 Many Babies 1: Voorkeur voor kindgerichte spraak 21 Feb 2023 LK
23-007-04 Language Education and ICT 13 Feb 2023 LK
22-171-03 Provinzentjudung 09 Feb 2023 AK
20-312-06 Processing of prosodic boundaries 07 Feb 2023 LK
23-001-02 The role of pauses and entropy in learning non-adjacent dependencies 06 Feb 2023 LK
22-167-03 Racism, Identity and Digital Media during the Pandemic: The Experiences of Migrant Women in the Netherlands 20 Dec 2022 AK
22-168-02 Testing types of cliticization in Serbo-Croatian 19 Dec 2022 LK
22-175-01 The computation of perfectivity in L2 14 Dec 2022 LK
22-174-01 Hoe gaat jouw brein om met nieuwe talen? 13 Dec 2022 LK
22-149-02 The Acquisition of Mandarin Anaphoric Prosody (syntax-prosody interface section) 14 Dec 2022 LK
16-002-02 Infant brain response in word learning and phoneme categorization 13 Dec 2022 LK
22-181-01 Interview with Dr Mithu Sanyal 09 Dec 2022 AK
22-151-02 Focusgroep ACT 08 Dec 2022 AK
22-152-01 Vakdidactische Kennis van beginnende docenten/leraren geschiedenis 08 Dec 2022 AK
22-140-02 ‘Religie in beeld: Een vernieuwde beelddidactiek voor het vak Godsdienst / Levensbeschouwing. Deelstudie: Lesgeven met religieuze afbeeldingen: doelen en interventies van docenten.' 08 Dec 2022 AK
22-128-02 Passend inclusief 08 Dec 2022 AK
22-162-01 Moral intuitions about stigmatizing practices and feeding stigmatizing practices: how Haidt’s moral foundations theory relates to infectious disease stigma 07 Dec 2022 AK
22-157-01 Praten met je handen 09 Dec 2022 LK
22-141-03 Evaluatie One Book One Campus 02 Dec 2022 AK
22-116-04 TransMissions: Identity, Precarity and Community at Trans*gender Film Festivals in Amsterdam, Berlin and Sheffield 01 Dec 2022 AK